Home » Aktualności » Wycieczka-Kraków-Zakopane-Niepołomice-Bochnia.

Wycieczka-Kraków-Zakopane-Niepołomice-Bochnia.

W dniach 13 -15 marca, uczniowie klas II i III wraz z wychowawcami udali się na kolejna już wycieczkę dydaktyczną. Swoją przygodę rozpoczęliśmy w Krakowie, zwiedzając Kościół franciszkanów, a po spacerze po Rynku Głównym odwiedziliśmy piękną Bazylikę Mariacką – Kościół archiprezbiterski Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, gdzie mogliśmy podziwiać arcydzieło rzeźbiarskie wykonany przez Wita Stwosza Ołtarz Wielki.

Kolejnym ciekawym punktem zwiedzania Krakowa była Rydlówka. Zabytkowy dworek, znajdujący się w Krakowie przy ul. Tetmajera 28 w Bronowicach Małych, w którym 20 listopada 1900 roku odbyło się wesele poety Lucjana Rydla z chłopską córką Jadwigą Mikołajczykówną. Wydarzenie to uwiecznił Stanisław Wyspiański w swoim dramacie Wesele.

W godzinach popołudniowych opuściliśmy Kraków, udając się już w stronę gór. Naszym miejscem docelowym był Poronin i nasze stałe miejsce noclegowe u Jędrusia. Miły gospodarz Pan Andrzej Skupień z całą rodziną zawsze dba o nas. Po kolacji udaliśmy się na wieczorny spacer po Krupówkach, głównej ulicy Zakopanego, gdzie w pięknej scenerii już niezimowej mogliśmy podziwiać codzienne życie w góralskim klimacie.

Czwartek zapowiadał się ciekawie zwłaszcza dla miłośników górskich wędrówek. Wyruszyliśmy z Kościeliska w stronę Hali Ornak. Dolina kościeliska to jedna z najliczniej odwiedzanych tatrzańskich dolin. Jest doskonałym miejscem spacerowym dla wszystkich grup turystów. Po drodze odwiedziliśmy Wąwóz Kraków uważany za najpiękniejszy wąwóz skalny polskich Tatr Zachodnich. Zwiedzano go już w pierwszej połowie XIX wieku. Był też penetrowany przez poszukiwaczy skarbów, o czym świadczą pozostawione przez nich znaki na skałach w trudno dostępnych miejscach.

Mimo około 12 km w nogach w bardzo dobrych humorach wróciliśmy do Poronina na smaczny obiadek, ale to nie koniec atrakcji, 4-godzinny relaks w Termach Bukovina, podładował” nasze akumulatory.

Piątek przywitał nas słońcem i pięknymi widokami malowniczych Tatr. Po śniadaniu z żalem opuszczamy nasze góry i wracamy bliżej domu. Niepołomice to kolejny punkt wycieczki w nich muzeum fonografii. Tu łezka w oku zakręciła się, starszym uczestnikom wycieczki.

Z Niepołomic jedziemy dalej do Bochni a tam czeka na nas kolejna atrakcja-zwiedzanie powstałej w 1248 roku kopalni soli. Niektórzy mieli w oczach strach, ale udało się zjechać 250 metrów. Kopalnia Bochnia to zabytkowy obiekt czynny dla ruchu turystycznego i leczniczego. Jest polskim pomnikiem historii, a w 2013 roku została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Jak to mówią wszystko co dobre szybko się kończy. Wróciliśmy szczęśliwie do domu, ale już planujemy nowe wyjazdy.

Opiekunowie – Iwona Orządała Bandoła – kierownik wycieczki, Ilona Ziółkowska, Tomasz Czyszczoń.