Udział w TKJ w województwie świętokrzyskim.
W dniach 13- 18 marca uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Chrobrzu uczestniczyli w XXI Tygodniu Kultury Języka w województwie świętokrzyskim organizowanym przez Instytut Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Celem ogólnym projektu jest uświadomienie roli języka ojczystego w życiu człowieka i narodu oraz propagowanie kultury języka w różnych sytuacjach życiowych. Tegoroczna edycja związana była z promocją czytelnictwa, w szeroko pojętej sztuce czytania, stąd skupienie działań na kształtowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, zgodnie z zaleceniami ujętymi w podstawie programowej kształcenia ogólnego, a także przypomnienie wybitnych postaci uznanych w roku 2023 przez Sejm i Senat RP za Patronów oraz ich dokonań w obszarze historii, kultury i języka polskiego.
Motywem przewodnim TKJ były słowa naszej noblistki, Wisławy Szymborskiej Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła?. Natomiast hasłem przyświecającym obchodom Tygodnia Kultury Języka w naszej placówce były słowa Jarosława Iwaszkiewicza Czytanie jest to odnajdywanie własnych bogactw i własnych możliwości przy pomocy cudzych słów?.
W ramach realizacji obchodów TKJ przygotowano różne działania interdyscyplinarne:
konkurs historyczny – test o Bohaterach i Bohaterkach Getta Warszawskiego,
Spotkanie z poezją Wisławy Szymborskiej? – sztuka żywego słowa,
Książką połączeni – Aleksander Fredro? – warsztaty czytelnicze z pierwszoklasistami zorganizowane w Szkole Podstawowej nr 2 w Pińczowie,
kampanie informacyjne w formie wykładów, zajęć i wystaw tematycznych dotycząca Patronów 2023 roku.
Ponadto reprezentanci ZSCKR w Chrobrzu uczestniczyli w ?Międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym? zorganizowanym przez Zespół Szkół Elektrycznych w Kielcach.
Wszystkim uczestnikom konkursu, zaangażowanym w projekt uczniom, dziękujemy, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!
Autor: I. Orządała-Bandoła.
Komentowanie niemożliwe
Niestety nie można komentować tego wpisu